www.flickr.com

احمق پنداشتنِ پزشک، بیمار را

یکشنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۸۶

چند سال قبل پیش پزشکی رفته بودم که در حین نسخه پیچیدن توصیه کرد فلان جایم را با سرکه بشویم. سخنرانی ای هم در باب این سر داد که:" سرکه برای بدن مثل وایتکس می مونه، همه چی رو تمیز و ضدعفونی می کنه. ولی حواست باشه یه وقت از وایتکس به جای سرکه استفاده نکنی ها"! نمی دانم چرا سکوت کردم و بد و بیراهی نثارش نکردم که ابله چرا فکر کردی ممکن است چنین حماقتی بکنم.

11 نظرات:

chera fekr mikoni hemaghate???
shayad vaghean zede ofuni kone!!!!
masalan man midunam edrar zed ofuni konande zakhmam hast ina be tajrobe didam

درستش اینه:
احمق پنداشتن پزشک مر بیمار را!
:)

برای علی: فکر کنم درست متوجه نشدی، نگفتم استفاده از سرکه حماقته، گفتم اینکه وقتی داره با سفیدکننده مقایسه می کنه یکی بره به جای سرکه سفید کننده به کار ببره، حماقته


برای سارا: ممنون، دیدم یه جاش می لنگه ها، واسه همین ویرگول گذاشتم!
:)

be nazar e man hagh ba pezeshk boode, chon pezeshka masoolan ke kheili chizaye sade ro ham began, mariza ke hame khanoom doktor nisan! masalan yebar ye khanoome vase sefid shodan e dandoonash az whitex estefade karde bood o khob mishe hads zad ke che balayee saresh oomade bood!!!

برای ناشناس: حق با توست، این رو می دونم. اما خوب پزشک هایی رو هم دیده ام که در حین معاینه یا پرسیدن شرح حال از کار و بار بیمار هم سر در می آرن. خب شاید انتظار زیادی باشه از پزشک و حتما به حوصله و اخلاق و روحیه اش بستگی داره این رفتار.

یک سوال هم دارم: چرا ناشناس نظر گذاشته ای؟ شاید فکر کرده ای ممکن است نظرت ناراحت کننده باشد. شاید هم بلاگر اذیت کرده. در هر حال ممنون که نظر گذاشتی، اما کاش صاحب نظرت هم می بودی.

راستش از یک دید موافقم ، از یک دید مخالف، موافقم از همان لحاظ که شما فکر میکنید، مخالفم چون خود من هم در یک موقعیت دیگر مجبور میشم تا جزییات خیلی ساده را برای یک دانشجوی دکترا که با اعتراض میپرسد چرا من به سیستم وارد نمیشوم توضیح دهم که مثلا وقتی ویندوز به شما گفت پسوردتان را عوض کنید، شما هم اکنون به سیستم وارد شده اید، الان باید پسوردتان را عوض کنید! اما همچنان متوجه نمی شود و من مجبور میشوم تا خودم تک تک مراحل به این سادگی را برایش توضیح دهم.
قضیه این است که در دید کلی نگری به انسانها، همانطور که در راهنمای هر دستگاه که میخرید نوشته می شود ،تمام جزییات را کامل شرح دهید و فکر کنید که طرف خنگ ترین موجود دنیاست، یا تا به حال شنیده اید: "هنگام رانندگی فرض کنید همه عابرین کر و کور هستند"؟

ناشناس بالایی (آخرین ناشناس) منم!

nashenas e avval manam! chon weblog nadaram hes mikonam ke banabarin dar in donyaye weblogi shakhsiati ham nadaram! va hala neveshtan e ye esm e kobra ya soghra ham kheili komaki nakhahad kard! hamin!

rastesh ye nazari daram amma yekam bi adabie :D ba tavajoh be shenakhti ke azam dari ehtemalan midooni kodoom kalame too neveshtat baes shod kolli be fekr foroo beram :D

می‌گویند بعضی از ماشین لباس‌شویی‌ها در دفترچه‌ی کارکردشان نوشته‌ شده است این ماشین برای شستن کودکان و حیوانات اهلی نیست

حالا چرا دیر غر می‌زنی؟ می‌خواستی بپرسی آیا موردی وجود داشته است که فردی از وایتکس استفاده کرده باشد؟

در دفاع از پزشک: شما آدم عاقلی هستی و اینو میدونی. اون دکتره روزی n نفر میبینه که حتی اگه یکیشون چنین سوتی ای بده بسه!

یکی از بستگان من به مادر یک بچه که چشم اش کمی قرمز شده بود گفته بود چشم بچه رو با چایی یک یا رو روز بشوره. پنج یا هفت روز بعد مادر بچه با بچه اش که دیگه چشمی وحشتناک باد کرده و عفونی داشت بر میگرده. معلوم میشه خانم با چایی شیرین چشم بچه رو تو این مدت میشسته!

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.