www.flickr.com

فقط عکس نگیریم، تجربه کنیم

یکشنبه، دی ۳۰، ۱۳۸۶

ساختمان شهرداری هانوفر یکی از جاهایی است که در جنگ جهانی آسیب جدی ای ندیده است. در این عمارت چهار ماکت هانوفر را از زمان های مختلف تاریخ این شهر ساخته بودند. یک نمای بسیار قدیمی از حول و حوش سالهای 1600 و یک نمای جدید که مربوط به ده سال گذشته بود. دو نمای دیگر اما بسیار تکان دهنده بودند، یکی درست قبل از جنگ و دیگری ویرانه های پس از جنگ را نشان می داد. روزی که آنجا بودیم تعطیلات سال نو بود و شهرداری کارهای اداری اش را انجام نمی داد، یعنی دفتر شهردار و مدیران و معاونان و... بسته بود. اما ساختمان برای بازدید مردم باز بود و از رفت و آمد ها هم به نظر می رسید مراسم عروسی ای در آنجا برگزار شده بود.


شنیده بودیم در طبقات بالای ساختمان جایی هست مشرف به شهر که نمایی زیبا از هانوفر را می شود دید. به دنبال یافتن آنجا تمام ساختمان شهرداری را بالا و پایین رفتیم و از پله ها و آسانسورها و اتاق های غریبی رد شدیم . یک آن موقع ورود به یک اتاق و خارج شدن از در دیگرش به سرم زد، شاید با رد شدن از این در سر از جنگ جهانی دوم در بیاورم و یک افسر نازی آن پشت منتظرم باشد.

2 نظرات:

سلام
نوع نگاهت را به سفر دوست دارم. چیز هایی که از سفر هایت می نویسی برایم خیلی جالب است. راستش من هر جا که می روم اولین چیزی که توجهم را جلب می کند آداب و رسوم و نوع زندگی و عقاید مردم آن جا است و تفاوت هایشان با بقیه.
آن سایت دوخت هم خیلی خوب بود!
و ممنون از هم دردی بابت کتاب خانه! کاملا جمعش کردیم، چون این قفسه های فلزی وقتی شروع می کند به خراب شدن دیگر می رود تا آخر!!!

موفق باشی!

برای سارا: ممنون سارا جان، من هم نوشته های تو رو می خونم. بیشتر بنویس. همین الان زد به سرم یه ایمیل بزنم بهت :)

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.