www.flickr.com

لاغری مفرط در کیسه خرید

چهارشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۸۷

آیا فرقی هست بین مجرمانه دانستن ترویج لاغری و تفتیش کیسه ی خرید مردم ؟ به نظرم پشت این ادعایم استدلالی شبیه پارادوکس تپه شنی خوابیده باشد. اینکه اگر دانه شنی را از تپه ای برداری ،هنوز هم تپه است و آخرِ کار ادعا کنی همان یک دانه شن باقی مانده هم یک تپه است.
اما باز هم فکر کنیم، شاید واقعا هر دو عمل بالا را یک نوع طرز فکر هدایت کنند. اینکه ما مواظب ایم شما آسیب نبینید. حالا این آسیب به جسمتان باشد یا ایمانتان، چه فرقی می کند. می دانم این فکر عواقب خطرناکی دارد. ته تهش این است که مثلا ممنوعیت فروش مواد مخدر هم در همین دسته است و هزار تا چیز مشابه دیگر.

7 نظرات:

این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

یک فرق این است که آنجا لاغری نیست که جرم است و جریمه دارد. لعلهم یتفکرون.

چههههههههه خوشگله وبلاگتون‌ها.

تفاوت مهم این دو تا اینه که یکی داره تشویق مردم به عمل رو محدود می‌کنه (اولی) و یکی دیگه خود عمل و خود مردم رو (دومی).
مثلا در آمریکا خریدن سیگار و سیگار کشیدن ممنوع نیست، اما تبلیغ کردن برای سیگار کشیدن در اکثر موارد ممنوعه. در واقع تبلیغ برای سیگار در حکم گمراه کردن جامعه است، ولی اگر کسی انتخاب کرد که سیگاری باشه، کسی جلوش رو نمی‌گیره. در فرانسه هم تبلیغ برای لاغری مفرطه که شاید ممنوع بشه، ولی اگر کسی انتخاب کرد که زیادی لاغر بشه کسی جلوش رو نخواهد گرفت. اما در مملکت ما اگر خودت هم به انتخاب خودت بخوای فلان لباس رو بخری یا بپوشی باز جلوت رو می‌گیرند.

وبلاگ زیبایی دارید.

برای نازلی: ممنون.

برای ناشناس: می دونم! (این یه جواب هلندیه، اگه بهشون بگی لباس ات چه خوشگله می گن می دونم!)

برام جالب است که شما فرق تفتیش عقاید و وضع قوانین برای سلامتی جسمی مردم را نمیدانید. موضوعی که در فرانسه اتفاق افتاده محدودیتی برای «عقیده» کسی ایجاد نمی کند. در اولی جان عده ای به خاطر رژیم های غلط غذایی در خطر می افتد در حالیکه در دومی عده ای کیف خانمها را می گردند تا لباسی نخریده باشند مکه مطابق میل حکومت نیست.
در واقع اتفاقی که در فرانسه افتاده به این دلیل است که به خاطر سیستم رایگان درمان در کشور فرانسه٬ هزینه های درمانی احتمالی افرادی که با رژیم های افراطی می خواهند لاغر شود بر دوش دولت است و بالطبع دولت مسببین آنها را جریمه می کند. آن هم جریمه مالی نه شلاق و اعدام.
فرق آین دو انقدر روشن است که کسی باید چشمان خود را بسته باشد تا آن را نبیند. این حرف من هم به این معنا نیست که من موافق مجازات مورد نظر در فرانسه هستم. منظور من این است که این مقایسه شما مقایسه کمپوت گلابی است با چرخ دنده ششم در گیرباکس اتوماتیک اتومبیل مرسدس بنز کلاس سی.

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.