www.flickr.com

صدا در آوردن از کفش هلندی

یکشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۸۷

زیاد اهل کنسرت رفتن نیستم. یعنی اصلا حوصله ندارم یکی دو ساعت بنشینم و فقط گوش کنم. بیشتر دیداری ام تا شنیداری، برای همین چند شب پیش از این کنسرت شدیدا لذت بردم. گروه Percossa یک تیم چهار نفره هستند که از هرچه فکرش را بکنید صدا در می آورند. از کفش های چوبی هلندی گرفته تا فندک و سنگ قلاب و دست و پای خودشان. حتی از تماشاگرها هم کمک می گرفتند و همه را وادار کرده بودند با ریتمی که مناسب آن لحظه بود دست بزنند. در طول اجرا هم مدام در حال شوخی با یکدیگر بودند. این چهارنفر ده سال اجراهای خیابانی داشته اند و برای اولین بار تور کنسرت هایشان را از آسیای شرقی شروع کرده اند و حالا به هلند آمده اند. این ویدئو و این یکی را ببینید حتما مشتری شان می شوید.

یک کنسرت دیگر شبیه همین را به اسم Waterproof روز ملکه در آمستردام دیدیم. ابزار اصلی آنها آب بود. آب می ریختند، ظرف آب تکان می دادند، آب هم می زدند و حتی روی سطل آب شالاپ و شولوپ می کردند تا صدا در بیاورند. آنها هم با مشارکت تماشاچی ها بخش زیادی از کارشان را اجرا کردند. البته اینها علاوه بر موسیقی ویدئو آرت هم داشتند، که نمایش می دادند. یعنی در واقع ایده اصلی، کنسرت نبود؛ یک ویدئو آرت بود که همزمان با آن نسخه زنده اش هم اجرا می شد. یکی از اعضای دو گروه هم مشترک بود یا شاید هم آن روز مهمان آب بازی شده بود. فیلم ها و عکس های این آب دوستانِ "ضدآب" اینجاست.




2 نظرات:

جالب بود...

با عرض خسته نباشيد براي فعاليت هاي خوبي كه انجام داده ايد و آرزوي موفقيت :
وب سايت « تك درخت» معرفي مي شود
تحليل روز ، جديدترين اخبار روز ، زنگ تفريح (ديدني ترين تصاوير و مطالب برگزيده) ، گالري تصاوير ، مقاله و يادداشت ، برگزيده رسانه ها و مطبوعات روز ، پيشخوان روزنامه ها و ...
تك درخت ، فرداي ايران زمين
آگاهي حق ماست
بدانيد و ديگران را نيز آگاه كنيد
تك درخت مقدم شما را به جمع بازيدكنندگان فراوان روزانه خود گرامي مي دارد :
http://takderakht.barnegar.com

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.