www.flickr.com

شاهکارهای طرف مثال تورهای سازمان ملل شده

چهارشنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۸۸

1- به ژنو که رسیدیم، اولین جایی که رفتیم سازمان ملل بود. همه چیز خیلی امنیتی و جدی بود؛ باید از چند گیت بازرسی و نشان دادن مدارک شناسایی رد می شدیم تا بالاخره به قسمت فروش بلیط برای یک تور یک ساعته می رسیدیم. بازدیدکننده ها را گروه بندی می کردند و هر دسته را به یک راهنما می سپردند. هیچ کس حق نداشت تنهایی برای خودش بچرخد.

2- خانم راهنما ساختمان ها و سالن ها را یکی یکی نشان می داد و در ضمن ساختار سازمان ملل را هم توضیح می داد. جایی که گفت فلسطین عضو سازمان ملل نیست، برای اینکه رسما کشور نیست اما با این حال نماینده بدون حق رای در جلسه ها دارد؛ خیلی دلم می خواست بگویم گند بگیرند این سازمان ملل را.

3- سالن اصلی حدود دو هزار صندلی دارد که جلسه های خیلی بزرگ مثل نشست های سالیانه در آن تشکیل می شود. خانم راهنما برای اینکه مثالی زده باشد، گفت حدود دو ماه پیش اجلاس ضد نژاد پرستی در این سالن برگزار شد. همان اجلاسی که "پرزیدنت" احمدی نژاد در آن سخنرانی کرد و نماینده خیلی از کشورها سالن را ترک کردند. این بار اما دیگر جو زده شدم و پریدم وسط حرفش که او پرزیدنت نیست. طفلک نفهمید چه می گویم و برای همین دستم را با مچ بند سبز بالا بردم و دوباره تکرار کردم او "رئیس جمهور" ما نیست. خانم راهنما جمله اش را اصلاح کرد و حرف اش را ادامه داد.

5 نظرات:

shoma khodet ra hala be khatar nayandaz. Yek kami bishtar ehtiat mikardi. movazeb-e khodet bash.

به ناشناس: طعنه ی خوبی بود. :)))
گفتم که جوگیر شدم، فکر کردم چقدر قهرمانم.

در مورد دغدغه های این چنینی هم به پست قبلی مراجعه شود.

احتیاجی به طعنه ناشناس نیست. شاید آگاه سازی و گفتن به خارجی ها یکی از معدود کارهایی است که از دست ما ساخته است. پس من به شما و حرکتتون آفرین می گم.

نه بابا خوب کردی گفتی، اونا حرفاشونو می گن و تیکه میندازن ما چرا نگیم حرفمونو؟

متاسفم كه اين 24 ميليون را آدم حساب نمي كنيد و آبروي كشورتان را اينطور مي بريد و افتخار هم مي كنيد.

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.