www.flickr.com

ترس از اسلام ترسی یا وسواس زیادی

سه‌شنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۸۸

در یکی از این ردیف های سه تایی صندلی در تراموا نشسته بودم. یک دختر محجبه آمد آن طرف ردیف نشست و چند ایستگاه بعد دختر محجبه دیگری جای خالی وسط ما را پر کرد. قرآن دستش بود و من هم کنجکاو بودم ببینم چه سوره ای می خواند. بقره بود... لا تاخذه سنه و لا نوم... و از شرح کنار صفحه ها هم متوجه شدم آن دختر ترک است. ایستگاه بعد یک آقای هلندی سوار شد و آمد بالای سر ما ایستاد. خیلی زود توجه اش به قرآن دختر جلب شد. نگاهی به آن یکی دختر محجبه کرد و نگاهی به من که داد می زد شرقی یا خاورمیانه ای هستم. با حالت وحشت زده ای راه افتاد و رفت جای دیگری در تراموا برای خودش پیدا کند. انگار که گروهی تروریستی را کشف کرده باشد و من آنقدر عصبانی بودم که نزدیک بود داد بزنم نترس مسلح نیستیم.
بعد از آن تمام راه را به اسلام ترسی فکر می کردم و بدتر از آن به ترس مرتبه دومی که خودم دچارش شده ام در وسواس زیادی به رفتارها و افکاری که بوی اسلام ترسی و خاورمیانه ترسی می دهند. شاید آن طفلک هم فقط می خواست بداند دختر چه سوره ای دارد می خواند!

7 نظرات:

اون اقا هلندی بوده و تو برات سخت و ناراحت کننده بوده .منی که خودم مسلمونم و اینجا زندگی می کنم از این مدل ادمها می ترسم .نمی دونم چرا .ولی از دیدن کسی که داره توی مترو مثلا قران می خونه یا دعا می ترسم .حس بدی بهم میده .حس با حکومت بودن .حس مرتد بودن .حس اینکه الان می خواد بهم گیر بده و خیلی چیزای دیگه .

چرا راه دور میری .خودم کنار زنهای رو گرفته نمی شینم .حق ازادی پوشش و اینها رو هم نمی تونم بهش فکر کنم چون می ترسم

سارا

سلام
نمی دونم چرا بلاگتونو فیلتر کردن
توی یکی از پست هاتون خیلی ژست "من خیلی خفن ام" گرفته بودین

کیوسک: تو کدوم؟

دیروز توی ایستگاه قطار وسط اون شلوغی یه نفر جانماز پهن کرده بود و داشت نماز میخوند. نفرت انگیز بود! با همهء اینکه خودم در یک خانوادهء مسلمان بزرگ شده ام. به اون مرد هلندی حق میدم. منهم از همراهی با مسلمانها متنفرم.

سلام مریم خانم وبلاگتونو لینک کردم ممنون میشم اگه شما هم منو لینک کنی . منتظر پاسختون هستم

good ending!

ona az ma mitarsan, ma az ona

chegadar gham angize ke hata khodemon ham ke az khanevadehaye mosalmon hastim minevisim ke az mosalmono mohajabe mitarsim.

agar garar bod kesi islam ro nabod kone, jomhoria eslami va darodastehash to lobnano felestin be nahve ahsan anjam dadan

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.