www.flickr.com

چرا این قدر دعوا داریم

پنجشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۸۸

شش ماهی می شود که این گوشی G1 را دارم. سیستم عامل اش آندروید است و برای نصب اپلیکیشن های مختلف باید به بازار آندروید سر بزنم. عادت کرده ام که بدون خواندن کامنت کاربرها چیزی را نصب نکنم، که احیانا مشکلی برای گوشی پیش نیاید. ملت کامنت های خیلی خیلی متفاوتی می گذارند، مثلا پیش می آید که یکی بیاید بگوید این اپلیکیشن مفت نمی ارزد و چند تا هم فحش بدهد، آن یکی هم بیاید تعریف و به به و چه چه کند. اینها می آیند حرفشان را می زنند و می روند اما یک بار دیدم یک بنده خدای ایرانی یک فونت فارسی نوشته بود، مشتاقانه کامنت ها را خواندم. یکی تعریف کرده بود، یکی دیگر گفته بود به درد نمی خورد و همچنان به جای فونت فارسی مربع مربع می بیند. بعد یک نفر دیگر آمده بود به آن که شکایت کرده بود جواب داده بود "فلانی وقتی چیزی را بلد نیستی حرف نزن به جایش برو گوشی ات را درست کن" و طبیعتا دعوا راه افتاده بود.
این اولین باری بود که می دیدم در بازار آندروید دو نفر در کامنت ها به جان هم افتاده اند و متاسفانه این دو نفر ایرانی بودند. شاید به خاطر همین روحیه مان است که فعالیت در سایت های وب 2 مثل فیس بوک، گودر، فرندفید و توییتر اینقدر از ما انرژی می گیرد. برای اینکه هم با هم دعوایمان می شود یا همه چیز را دعوا می بینیم یا حس می کنیم همه در مقابل ما هستند. در هر حال راحت نیستیم و به هم گیر می کنیم.

4 نظرات:

فکر نکنم مسئله ریطی به ایرانی بودن داشته باشد . زبان فارسی است و غیر رسمی بودنش در دنیای مجازی . بعنوان یک افغانی فارسی زبان این مشکل بقول شما مربع دیدن را من هم تجربه کرده ام . همین بلاگ من در کامپیوتر شرکت محل کارم با موزیلا فایر فاکس مربع دیده میشود . فکر میکنم این مربع دیدنها مربوط به کامپیوتر مورد استفاده میباشد که باید فارسی خوانش کرد و دیگر نوع بروزد مورد استفاده . این موزیلا فایر فاکس گر چه همه ازش تعریف میکنند اما برای فارسی خوانها همچه زیاد هم جالب نباشد . راستی یادم رفت .... جالب مینویسید . ادامه بدهید . تا انقلاب مهدی

I agree, We tend to take a lot of things too personal, and easily get offended

Also, we have problems in expressing ourselves, and therefore, we go to extremes, either don't say anything or get angry and fight

Not sure what is cause and what is consequence, though, because the cause cannot be simply our nationality :) can it?

No there is no causality, but correlation :)

زیر آسمان مونیخ: ممنون از لطف ات - این ماجرای فونت فارسی و مربعی شدنش رو به عنوان نمونه گفتم. منظورم بیشتر این بود که چرا سر هر چیزی به هم می پریم.

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.